sürrealizm ve kapllumbağlar

Anasayfa  \  Forumlar  \  Sanat  \  sürrealizm ve kapllumbağlar
 
paranın bol tutulduğu eski paşalar ve padişahlar döneminde odaları aydınlatmakta mumlar kullanılırmış, kimi eski zaman eğlencelerinde de mumlar bu kaplumbağaların üzerine yerleştirilir, kaplumbağalar yürüdükçe ışığın konumu ve şekli değişirmiş-bu durumda eski zaman içinde bu kaplumbağaları bulup, karınlarını doyurup bu paralı adamlara sunacak bir iş kolu da pekala gelişebilir-
sürrealist bir tablo değil bu yüzden-çünkü kuyu eşelemekten daha az yorucu her iş için talep her zaman vardır-  
fotoğrafı yok

salih

26 Oca 2005 19:10

Mesaj Gönder

idioblastic demiş ki:
sıçarım osman hamdinin tablosuna..


o tablo dönemi için tektir-sonraki dönemlerdeki taklitlerine rağmen hala tektir-.bir odanın içinde dolaşan kaplumbağaları, başında sopası ile gezinen adamları-her ne kadar para için bile olsa da- onca insanın içinde tek bir kişinin akıl ederek algımızda yer edecek şekilde biçimlendirmesine karşılık sunduğunuz ödül taktiri kazanıyor-ki o sopalar o dönemlerde okul ve kuran kursları altında algılarına kıyılan çocuklar için kullanılırdı en çok-
zira, biliyoruz ki kıçınızla gülmekle bütün bir tarih ve sanatı yerle bir edebilirsiniz. bu yerle bir etme halinde dahi osman hamdi'nin resmine sunduğunuz lütuf-bu değerli atıklarla artık osman hamdi'nin torunları da beslenme sorunlarını çözerler-layık görürseniz biz de biraz alalım.
eyvallah.  
fotoğrafı yok

salih

27 Oca 2005 09:47

Mesaj Gönder

idioblastic demiş ki:
sıçarım osman hamdinin tablosuna..


Shocked  

goblin®

27 Oca 2005 11:13

Mesaj Gönder

idioblastic demiş ki:


ben saygılıyımdır gobil beni bilir... bu sadece algılama yeteneği düşük olan insanların trajik yapılandırma biçimlerinden birisiydi. yoksa sn. hamdi bizim ustamızdır.. ayrıca yapıtın görüneninden cok ifadesinin surrealistik bi yapıya sahip olup olmadıgını eleştirirseniz görüntüden cok ifadenin yapısınıda anlamış olursunuz.

ot'a bakarsanız ottur. ama üzerindeki bakterileri görmek için büyüteç gerekir.. gibi salakca bi cümlede kullanabilirim işte Smile


gobilide şunca zamandır mesaj attııgını görmedim kalktı buna shok geçirdi oda ii..



imza: "beni umursama,,"


şok geçirdim dogru
forumlara mesaj atmam genelde cunku mesajlar yazıp sonrada takip etmege vaktim olmadıgından...
ama insanların fikirlerini ve dusuncelerini izlerim
ki senden beklemedigim bi tavırdı
bunu sen de biliyosun sanırım anlamıssında
cevabın icin tesekkur ederim

konuyla ilgili de:
gecmisteki eserlere yapılan cağdas sanat yorumlarını
biraz incelerseniz şayet sanırım xıv. yuz yıla ait pek cok tablo bulabilirsiniz sürrealist diebileceginiz
ama akımın baslangıc noktası malesef bu eserleri icine almamıza izin vermiyor

arkadashlar lutfen biraz daha fazla okuyun
kendi yorumlarınızı kendiniz yapın...

ps:
emre aköz'de coook cok tesekkurler  

goblin®

28 Oca 2005 10:05

Mesaj Gönder

the a. demiş ki:
aslinda tablo adsiz
ressam ve modern müzeciliğin kurucusu osman hamdi bey ( 1842-1910 ), tarihçi prof. ethem eldem 'in büyük-büyük amcası. eldem, "osman hamdi eserlerine isim koymamıştır" diyor: "tabloların adlarını ya sergiyi hazırlayanlar ya da sanat tarihçileri vermiştir. ayrıca imparatorluğun popüler kültürüyle ilgili bir ressam değildi. yani bizzat şahit olduğunu değil, hayalinde yarattığını resmetmiş olması daha büyük olasılık. benim tarih okumalarım içinde böyle bir mesleğe rastlamadım."
...........
emre aköz
28/08/2004
sabah gazetesi


açıklamalar ve düşünce tarzına dair paylaşımlar için teşekkürler.  
fotoğrafı yok

salih

28 Oca 2005 11:33

Mesaj Gönder

the a. demiş ki:


bu topic kapanmıştır!! Cool


.nokta değil,
,virgül  
fotoğrafı yok

salih

31 Oca 2005 10:07

Mesaj Gönder

...bizim kültür sanat tarihimizde "modern", modernleşme=batılılaşma formül olarak batı'nın estetik kalıplarının kopyalanması anlamına gelir. bu durumu kaçınılmaz olarak kabul etmemiz gerekirse, osman hamdi'nin "kaplumbağa terbiyecisi" nin sanat tarihimizde çok önemli ve temel bir dönüşüm noktasında durduğunu da farkederiz. hamdi bey'in plastik bütünlüğü ile en başarılı resimlerinden biri olan bu tablo, aynı zamanda temsil ettiği hümanist değerleri, bireye ve bireyciliğe verdiği önemi ve titiz bir gözlemciliği gösteren vurgularla büyük değer taşır. durum böyleyken istanbul modern'in bu resmi sahiplenmek istemesi hasan bülent kahraman'ın işaret ettiği gibi 'modern' sanatı nereden başlatmayı düşündükleri sorusunu tekrar ortaya getiriyor...

ipek duben, 30.01.2005,radikal 2-
türk sanatında modern, yazısından.  
fotoğrafı yok

salih

31 Oca 2005 10:16

Mesaj Gönder

osman hamdi bey'in, eskihisar'da müzeye dönüştürülmüş bir evi vardır. ama kış aylarında tümüyle yaz aylarında da neredeyse her gün kapalı tutulur. evin bahçesi yaz aylarında çay bahçesi olarak değerlendirilir-kazanç her şeyden önce gelir- içeride de tabloların orjinalleri yer almaz-hırsızlık korkusu olarak açıklanır nedeni-röprödüksiyonlarınsa tümü yer almaz-özellikle kura'n okunan sehpayı andırır-ismini bilmediğim-ahşap nesne üzerinde soyunmakta olan kadın tablosu belediye başkanı emriyle kaldırılmıştır.-tükürmekten daha ince bir yaklmaşım ne de olsa- yaşayanların rütbesi ölmüş olanı her zaman geçer-hamdi bey'in paşalığına gönderme-  
fotoğrafı yok

salih

01 Şub 2005 16:44

Mesaj Gönder

the a. demiş ki:



ben de virgulu gorunce dedim birisi kaplumbaga terbiyecisi tablosunun surrealist olup olmadigi konusunda bir seyler soyleyecek. lakin bu yazdiginiz guzide seyler bence "osman hamdi ve eserleri" gibi bir basligin altinda konusulmali.. bu kadar sacma bir basligin altinda degil..


başlık saçma olsa da en azından sürrealizm ve osman hamdi bey üzerine düşünmeye yol açtı. tablonun sürrealist bir tarzı yansıtmadığını düşünüyorum. kaplumbağa terbiyeciliği gibi bir mesleğin var olup olmamasının bunu değiştirmeyeceğini de. varolmayan bir mesleğin yaratılması tek başına sürrealizme bırakılacak bir özellik değil.-bir anlatı içinde ihtiyaç duyulduğunda farklı meslekler kurgulanabilir; anlatının/yapıtın bilimkurgusal özellikler içermesi de gerekmez-
tabloda sürrealist algıya ilişkin bir dönüşüm ve işaret yok-kaplumbağaların adamı terbiye ediyor olması kadar uç olması gerekmese de kimi dönüşümlerin olması gerekir-
tablo döneminin sosyal ve ekonomik yapısını mükkemmel şekilde anlatıyor. geniş ve yüksek mekan, pencere kenarlarındaki süslemeler ve taban döşemesi -olasılıkla bir saray ya da konağa ait çizimlerin işareti- konağın/sarayın bu sahiplerince kullanıma terkedilmiş olan bölümündeki duvar sıvalarının yıpranmışlığı, yer döşemelerinin tamir edilmemişliği çizimin anlatıldığı dönemin osmanlı'nın gerileme/çöküş döneminde olduğunu-savaş,işgal ve vergilerle ayakta tutulan başkentin eski zenginliğini taşımadığını-
kaplumbağa terbiyecisinin elindeki ney ve üzerindeki kıyafetler-batılılaşmaya dair en ufak işaret taşımaz-, batılılaşmaya yönelik çabaların yalnızca üst tabakaya has kılındığına, alt tabaka meslekler içinde batılılaşmanın yer etmediğine, halkın yoksul ama doğunun değerleriyle barışık olduğuna işaret eder-tablo bu yönüyle oryantalist yapıtlardan da ayrılır; önemini de burdan aldığını düşünüyorum-
sanki.  
fotoğrafı yok

salih

05 Şub 2005 12:54

Mesaj Gönder




Sayfa:   Önceki  1 2