django unchained

Anasayfa  \  Forumlar  \  Sinema & TV  \  django unchained
 
inglourious basterdsda da muhteşem oyunculuk sergileyen christoph waltz a ayrı bir paragraf açmak lazım  
fotoğrafı yok

AruthaX

07 Şub 2013 14:08

Mesaj Gönder

bu film böyle keşke hiç izlemeseydik de en bastan yine izleseydık etkisi yaratacak sanırım beklentım buyuk .Surprised

tam tarıf edemesem de umarım anlatabılmısımdır .  

PERFECTSMILE

07 Şub 2013 14:14

Mesaj Gönder

perfectsmile demiş ki:
bu film böyle keşke hiç izlemeseydik de en bastan yine izleseydık etkisi yaratacak sanırım beklentım buyuk .Surprised

tam tarıf edemesem de umarım anlatabılmısımdır .


evet aynen öyle;) hemen izle.  

drumflow

07 Şub 2013 20:06

Mesaj Gönder

tarantino'nun kendini aşma çabasının olmadığını, içine sadece kovboy koymakla western filmi yapılamadığını gösteren, abartılı oyunculukla bezeli bir film. "zamanında hep böyleydi işte amerika" savının arkasına saklanıp, afrika kökenli halkı doyasıya aşağıladığı gerçeği de ortada. kill bill döneminde merak sardığı uzakdoğu filmleri ve animelerin (özellikle samuel l. jackson'un seslendirdiği afro samurai'ın) etkisi halen geçmemiş olacak ki, filmin gereğinden fazla "salçalı" olma durumu da bundan mütevellit. en azından efektler adına bunu söyleyebiliriz.

sözüm meclisten dışarı tabii ama etrafımda bu filmi öve öve bitiremeyen 10 adamdan 7'si, tarantino'yu kill bill ile tanıyıp, bir dönem cep telefonu ıslıklı melodi çalan insanlar.

çekim senaryosu sorunlu, kurguda aksaklıklar var. "nasılsa tarantino filmi diye gelirler" kafasının yönetmende yarattığı serbestlik, tarantino'yu ısrarla ama ısrarla deneysel şeyler yapma ve izleyiciyi "bu ne be?" dedirtmeye yönelik sahnelere itmeye yöneltiyor. gereksiz slow motion kullanımı ve komik olmayan, zorlama sahnelerin filme sokularak güldürü unsuru yaratmaya çalışılması tempoyu düşürüyor. ve bir önceki film inglorious basterds ile birlikte ele aldığımızda, final sahnesini çıkarırsak, tema neredeyse aynı. yani bir nevi kendini tekrar etme durumu var ortada. insanların "müzikleri çok güzeldi" demelerine de biraz şaşıyorum zira, film müziği ayrı bir şeydir, filmde çalan müzik ayrı bir şeydir. tarantino'nun filmlerinde bu olay o kadar "kulağımıza" sokulmaya çalışılıyor ki bir süre sonra, çok uzun bir video klip remixi izliyormuşsunuz gibi oluyor. sözlükçülerin, blogcuların yazdıklarına bakın derim. geneli "soundtrack süperdi" diye giriyor konuya. tamam güzel soundtrack bir filmi alır götürür kimi zaman da en önce müziğinden bahsediliyorsa, bir sorun var demektir.

her zaman olduğu gibi, bir film çıktı, hollywood'un eleştirmenleri abarttı. onlardan geri kalmak istemeyen dünya medyası abarttı. küçük amerika olan ülkemizin sevgili eleştirmenleri abarttı. sosyal medya yazarları abarttı ve film "sevmeyeni döverler" grubuna dahil oldu. böylece herkesin "ooo django ya, süper film" dediği bir ortam oluştu.

ben filmi sevmedim ve "overrated" buldum. yahşi batı ne kadar western ise, django unchained de o kadar western. ne tam bir serüven filmi, ne de bir özgürlük için mücadele filmi.

bir de son olarak, genelde sarfedilen cümle şu: "tarantino sineması'na aşina değilseniz, anlamayabilirsiniz."

tarantino sineması resmen 2'ye bölünmüş halde. kill bill öncesi ve sonrası. ben "öncesi" dönemini seven bir sinemasever olarak kalmaya devam edeceğim.

arnavut şevket ağabeyimiz'in tabiri ile "film tarantino filmi'ydi de lezzetli tarantino filmi değildi"

puan vermek adettense, 5/10 veriyorum.  

mangaka

09 Şub 2013 08:33

Mesaj Gönder

bir tarantino filmi olduğu için beklentimi zaten yüksek tutmamıştım. ilk yarısında bu nedenle christoph waltz'ın katkılarıyla eğlendim ama müzikleri olmasa filmin sonunu getirebilir miydim bilmiyorum.

"çok konuşan cool insanların vahşi işler yaptığı bir film" tanımına uymayan bir tarantino filmi izlemedim. bu da onlardan biriydi. michael bay nasıl filmlerini özel efekte boğup iki boyutlu karakterler yaratabiliyorsa tarantino da aynı işi diyalogla yapıyor. filmlerinin özgün yanı ilginç diyalogları o yüzden her karakter susmak bilmiyor.


daha önce izlememiş olanlara ilginç gelebilir ama 1970li yılların blaxploitation sinemasına aşina olanlar tarantino'nun ortaya çok da özgün bir iş çıkarmadığını görecektir. canınız blaxploitation filmi çektiyse sweet sweetback's baadasssss song ya da shaft izleyin o filmler miyadını doldurdu diyorsanız ve tarantino'nun türle dalgasını geçtiğine inanıyorsanız black dynamite'a bir göz atın.
berbat bir filmdi demiyorum kendini izletiyor ama yeni bir şey izlediğime inanmıyorum. niye bu kadar abartılmış olduğunu da çözebilmiş değilim. kanımca tarantino filmleri arasında bile değerlendirecek olsak vasat bir yapım.  

Bobinkafa

12 Şub 2013 04:40

Mesaj Gönder

gwshark, bundan gayrı yolun yolumdur gardaş!  

mangaka

12 Şub 2013 11:06

Mesaj Gönder

ya şimdi dünya kadar adam çok beğenmiş. kimsenin sinema zevkini sorgulamak haddim değil. beğenene nası beğenirsin demem ama ben çok da beğenmedim ve nedenini söyledim. benim gibi düşünen biri çıktı diye de sevinçliyim.  

Bobinkafa

12 Şub 2013 13:39

Mesaj Gönder

senin amcaoğlu türün daha kalifiye örneklerine denk gelmemiştir o yüzden ilginç gelmiştir. yüklenme şimdi çocuğa Kahkaha  

Bobinkafa

12 Şub 2013 13:47

Mesaj Gönder

açık siyah sevmediyse ben de sevmedim.  

neeyiir

12 Şub 2013 13:49

Mesaj Gönder

bazı oyuncular vardır ki hangi filme koyarsan koy, kendileri olmaya ve izleyenin ağzında bir tat bırakmaya devam eder. christoph waltz böyle bir oyuncu. filmi tek adamın üstüne yüklemek aslında tarantino'ya has bir olgu değildir. ama bu filmde ağır hissediliyor. hans landa rolüyle yanılmıyorsam 20 küsür ödül kazandı adam ve kendine bu filmde güzel bir yer buldu. bir de herkes "samuel l. jackson, devleşmiş, filmdeki rolü resmen masterpiece" falan diyor. bence yakın döneme bakarsak black snake moan'da çok daha fazlasını görmüştük. yerden yere vurmuyorum lakin, bu kadar abartılmasını anlamıyorum django'nun. durum bu.

benim gibi düşünen birileri olunca ben de seviniyorum.  

mangaka

12 Şub 2013 15:09

Mesaj Gönder

valla samuel l jackson devleşmemiş ama tarantino'nun onun üzerine yapıştırdığı kimlik iyice gün yüzüne çıkmış. pulp fiction'dan bu yana kendisi bad motherfucka modunda dolaşıyor. yapıştı kaldı üzerine o kimlik bu nedenle yaptığı diğer önemli işler bir türlü ciddiye alınmıyor. o yetenekle en az morgan freeman kadar oscarı olmalıydı ama insanlar onu black snake moan gibi filmlerde değil snakes on a plane ya da tarantino filmlerinde görmek istiyor. bu filmde de motherfucker diyip durdu. bu arada motherfucker birinci dünya savaşı yıllarında ortaya çıkmış bi laf. 1800 lü yıllarda söylediğine göre mucidi de django'da oynadığı karakter stephen herhalde  

Bobinkafa

12 Şub 2013 15:21

Mesaj Gönder

wikipedia'da bile şöyle bir madde var, motherfucker için:

the word has become something of a catchphrase for actor samuel l. jackson, who frequently utters the word in his movies.

Smile  

mangaka

12 Şub 2013 15:30

Mesaj Gönder

ya ben motherfucker lafının tarihçesini boardwalk empire yüzünden araştırmıştım. orda chalky white motherfucker dediğinde nucky apışıp " “what does ‘motherfucker’ mean?” diyor. yani 1920lerde daha yeni yeni kullanılmaya başlamış bu laf.
yani tabii samuel l. jackson 1858 de motherfucker dedi bu filmde mantık hatası var demiyorum. desem o tarihte dinamit de yoktu filmde kullanan silahların hiçbiri icat edilmemişti derim ama 5-10 yıl için tarantino severlerin kalbini kırmayalım.
samuel l jackson görmeye en alıştığımız haldeydi. o yüzden süperdi izlenimi yaratmış olabilir ama 1994de pulp fictionda neyse bu filmde de o sadece  

Bobinkafa

12 Şub 2013 15:48

Mesaj Gönder

tarantino filminde olmasına da gerek yok... the 51st state'te de aynıydı Smile

hani kemal sunal'ın üstüne yapışan "şaban" karakteri neyse,"ona buna küfreden atarlı siyah karakter" de o samuel jackson için. çok daha iyisini yapabilir mi bilemiyoruz ama yapımcılar sürekli bu samuel'i görmeyi istiyor. çünkü seyirci de bunu istiyor. a time to kill'deki jackson'ı değil...

benim bir tane çok yakın arkadaşım var. onun bir film hakkında yaptığı yorumlar, zaten genelin yaptığı yorumlar oluyor Smile filmi benden önce izledi ve dedi ki "süper film olm. kanlar fışkırıyor, samuel jackson var zaten direkt 'who's that morherfucker?' diye sürekli, müzikler süper" dedi. ve ben filmle ilgili yaptığım yorumlardaki "şeyleri" göreceğimden bu şekilde emin oldum Smile  

mangaka

12 Şub 2013 16:12

Mesaj Gönder

tarantino çok elitist işler yapma meraklısı değil. kendi sinema dilini oluşturdu bi şekilde ve çok geniş hayran kitleleri var. fast food lokantası gibi çalışıyor. herkesin ortalama zevkine yakın çok tüketilecek işler yapıyor. sen de gittiğinde sürprizle karşılaşmıyorsun. nasıl big mac yıllardır aynı hamburgerse tarantino da yıllardır aynı yönetmen. alıştığımız lezzeti ısıtıp ısıtıp koyuyo önümüze. filmlerinin hemen hepsinin bi yerlerden arak olması benim için sorun değil. james cameron'un da her filmi arak ve nerdeyse tüm senaryoları davalık olmuş durumda ama aralarındaki fark cameron'un bir fikri çalıp onu çok güzel allayıp pullaması. tarantinonun üslubundaki ukalalık o filmleri yalnızca kendisinin izlediğini sanmasında.  

Bobinkafa

12 Şub 2013 16:24

Mesaj Gönder




Sayfa:   Önceki  1 2 3   Sonraki